אודות

אידע ניהול וייעוץ כלכלי הינה מחברות הניהול המובילות בישראל בתחום התחדשות עירונית ואזורית מזה כ-30 שנה. החברה עוסקת בניהול, תכנון וביצוע של מגוון פרויקטים כלכליים, נדל"נים וממשלתיים בתחום, בהיקפים של מאות מיליוני ₪ . החברה מתמחה בניהול שקול ואחראי של פרויקטים בתחום המקרקעין והבניה ופועלת עם מיטב המהנדסים, האדריכלים והקבלנים תוך ליווי בנקאי צמוד ופיקוח ובקרה כלכליים קפדניים. לחברה ניסיון רב בתחום הנדל"ן הן בפרויקטים פרטניים (מבני מגורים, תמ"א 38) והן בהיבטי סביבת המאקרו (רגולציה, התנהלות מוניציפאלית, אישורי בניה ועוד) ובנוסף ניסיון בפורטפוליו רחב של פעילויות בתחומי הנדסה, מקרקעין, כלכלה, פיתוח תשתיות, בקרה, ועוד.
אברהם סנפירי – בעלים, מייסד ומנכ''ל אידע ניהול ויעוץ כלכלי 
בעל תואר M.A.  במנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. כיהן במשך כ-20 שנה בתפקידים בכירים בשירות הציבורי שכללו ניהול כלכלי, תכנוני וביצועי של פרויקטים בהיקפים גדולים. בין היתר שימש משנה לממונה על התקציבים באוצר ואחראי על תקציב הביטחון וכן מנכ"ל החברה הממשלתית להסדר חובות המושבים. היה חבר מטעם משרד האוצר במועצות המנהלים של גופים ממשלתיים ותאגידים סטטוטוריים כגון התעשייה האווירית, מפעל הפיס, המוסד לביטוח לאומי, בנק החקלאות, מועצות ייצור, אגרסקו ועוד   (עבד במשרד האוצר בשנים 1979 עד 1986).יועץ כלכלי של וועד הרופאים הבכירים בבית החולים "הדסה".דירקטור, חבר וועדת כספים  ויו"ר וועדת השקעות באוניברסיטת אריאל בשומרון. יו"ר דירקטוריון המכללה לעיצוב באריאל, שבה לומדים כ-1400 סטודנטים. דירקטור מטעם רשות החברות ויו"ר וועדת כספים בדירקטוריון החברה לפיתוח הרובע היהודי.
 
 
  • אמינות - אנו פועלים בשקיפות מלאה תוך שיתוף פעולה מלא עם וועד הדיירים תוך טיפול בכל הבקשות וההתלבטויות של כל דייר באופן אישי עד לסיום הפרוייקט. 
  • ידע מקצועי - הידע שנצבר בחברה לאורך עשרות שנים בתחומי ניהול, תכנון ופיתוח התחדשות אזורית ועירונית מהווה את הבסיס המקצועי להצלחת הפרויקט. הוא מבטיח עמידה מלאה בלוחות הזמנים תוך שימוש באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחומם וחומרי גלם וביצוע מהסטנדרטים הגבוהים ביותר שקיימים בעולם.
  • איתנות פיננסית - יכולת כלכלית מוכחת בשיתוף בנק הפועלים המלווה לאורך עשרות שנים את הפרוייקטים של החברה.
  • הלקוח במרכז - הלקוחות הם הציר שסביבו נסוב הפרויקט. לכן אנו ממוקדים במתן מענה איכותי לצרכים שלכם ורצונותיכם ככל הניתן. בבסיס התפיסה הארגונית שלנו - מחויבותנו לתוצאות המשביעות את רצונכם.
העוצמה שלנו מתבטאת :
באנשים שלנו – בעלי תודעת שירות גבוהה, מצוינות אישית ויושרה. כולם בעלי תארים אקדמיים מתקדמים וניסיון רב.
באיתנות הפיננסית שלנו – באמון והגיבוי של בנקיים ומוסדות פיננסיים המלווים כל פרוייקט.
בניסיון ובידע שלנו – אשר באים לידי ביטוי בניהול  שמרני ושקול  תוך שמירה על איכות נכסי הדיירים.
בשרות שלנו – אנו זמינים בכל זמן לכל שאלה או בעיה הקשורה לבית שלכם, לנוחות שלכם ולאיכות החיים שלכם לאורך זמן הפרויקט ולאחריו. נשאף ליצור את הפתרון הנכון והמתאים ביותר עבורכם כדי שביטחונכם והשקט הנפשי שלכם לא יפגעו בשום צורה.
לפני שאנו עוסקים במבנים אנו עוסקים בבני אדם. אנחנו מקשיבים לכם ונשאף למלא את כל צרכיכם הביתיים. יש מי שהוציא מהמשוואה את הפסיכולוגיה של הנדל"ן,  אך עם הידע והניסיון שצברנו לאורך השנים אנחנו מאמינים כי העיסוק בתחום ההתחדשות העירונית מתחיל קודם כל באנשים והתאמנו את עצמנו לכך באמצעות יצירת מחלקה ייעודית לליווי וטיפול בדיירים בניהול  מקצועי של בעלת תואר שני .
חברתנו הינה בעלת גישה ערכית פרטנית לשיתוף מלא של הדיירים ומעורבותם בתהליך. ניהול דיאלוג רציני ומתמיד עם נציגות הדיירים מהווה נדבך משמעותי בהבנת צרכי הדיירים ומתן פתרונות פונקציונליים מתאימים.הדייר הינו שותף מלא בתהליך התכנון והבנייה.הבנת הצרכים הפרטניים מהווה מפתח לקידום וביצוע פרוייקט מוצלח ומקצועי. הצרכים של כל אחד מהדיירים משוקלל במארג התכנוני-ביצועי של הפרוייקט שיתקבל בפועל. אנו מבינים כי אתם מוסרים בידינו את הנכס המשמעותי לכם לטובת קבלת נכס חדש או משופר . נדאג לערבויות בנקאיות מלאות על פי חוק המכר ובהתאם לשווי הדירות החדשות וכן ערבויות בנקאיות לשכר הדירה  בתקופת הבניה. כל זאת לשם הבטחת בטחונכם ושמירת השקט הנפשי שלכם לאורך הפרויקט כולו.חשוב לנו שהדיירים יהיו מרוצים הן מעצם התהליך והן מהמוצר המוגמר. ולפיכך אנחנו מציעים רק מצב של win-win situation.כי הדירה שלכם היא קודם כל בית. ורק אח"כ נכס.
מעבר לנוכחות הזמינה בשטח, החליטה חברתנו להתיק את משרדיה לרובע 4 במהלך החודש הבאמתוך תפיסת עולם מוכוונת-לקוח. פתיחת המשרד באזור תביא ל שיתוף עם לקוחותינו בשטח, ליווי ומעורבות אישית ומקצועית לאורך כל הדרך , מענה לשאלות ומתן פתרונות בזמן קצר מאוד.. עובדי החברה בקיאים באזור ובמורכבותו, בעלי היכרות מעמיקה עם תוואי השטח והינם בעלי ניסיון פרקטי במתן פתרונות קונקרטיים מתאימים לצרכים שונים העולים ממנו. חלקם מתגוררים באזור והינם בעלי היכרות אישית עם דיירים ועם מידע משמעותי לקידום תהליכים.  האדריכלים שלנו בקיאים ובעלי ניסיון רב בשטח בתוכניות התכנוניות ברובע 4 ובעבודה מול הרשות בהתייחס לרפורמה הנוגעת לתוכנית הרובעים.
חברתנו התמחתה בניהול מו"מ הן ברמה האישית והן עם חברות. בתחום הנדל"ן היא מטפלת בנושאים אישיים מורכבים במטרה להגיע להסכמות מלאות עם כלהדיירים בצורה שקופה, יחד עם גמישות במו"מ, גמישות שמובאת לידיעת כל הדיירים.
אברהם סנפירי, מנכ"ל אידע, עבד במשך 10 שנים במשרד האוצר. במסגרת זו הוביל מו"מ בנוגע להסכמי שכר עם ארגוני המורים: במשא ומתן רצוף של שבועיים הביא להסכם שפתר סכסוך ושביתת שלושה חודשים במערכת החינוך. ההסכם (הסכם עציוני) החזיק מעמד 20 שנה.
כמנכ"ל הסדר המושבים ניהל משא ומתן עם כל ארגוני הקניות, תנועות המושבים וארגוני הקיבוצים והגיע להסדר חובות פרטני ב-112 מושבים בתוך כשנה.
כמנכ"ל חברה מנהלת של משרד השיכון בנושא פינוי-בינוי הגיע לסיכומים עם מאות דיירים ב-11 פרויקטים ממשלתיים במהלך השנים 2002-2009.
כיועץ כלכלי של וועד הרופאים בבית החולים "הדסה" הוביל את הצד הכלכלי של המשא ומתן להסדר החובות של בית החולים. ההסדר נחתם עם משרד האוצר ומשרד הבריאות ואושר על ידי בית משפט  לפני כשנתיים.
גם כיום ניהול המשא ומתן בכל הפרויקטים של תמ"א 38 מתנהל בצורה שקופה והוגנת עם נציגי הדיירים ובמידת הצורך עם כל אחד מהדיירים לחוד, תוך יידוע כל האחרים על השינויים ולאחר קבלת הסכמת כל הדיירים.
ברור לנו שכל אדם הוא עולם שלם וצריך להתייחס ברגישות לצרכיו הפרטיים ומצד שני להתמקד ביתרונות של הקבוצה כולה כדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי הנובע מהחלטות הממשלה ביחס לתמ"א 38.
משא ומתן תקין, עניני ובלוח זמנים קצר חשוב לכל פרויקט ובמיוחד לפרויקטים בתחום הנדל"ן ותמ"א 38.
 
בנוסף לכך חברתנו מתמחה בתהליכי גישור שנועדים לייצג נאמנה אינטרסים של גורמים שונים, הן באמצעות גורמים מקצועיים מתוך החברה  והן באמצעות גורמי חוץ. כלל הפתרונות ממומנים באופן מלא ע"י החברה לטובת הדיירים.